1. DAYZRP OGÓLNE

    1. Lore w DayZrp

      Czym jest Lore? Dlaczego nasz świat tak wygląda?...
      1
      odpowiedź
    2. Regulaminy

      Litera prawa usprawniająca funkcjonowanie naszej społeczności.
      1
      odpowiedź
    3. Ogłoszenia

      Ważne kwestie dotyczące wydarzeń w naszej społeczności, ale także zmian oraz aktualizacji na serwerze.
      11
      odpowiedzi
  2. POMOC

    1. Poradniki

      Poradniki przygotowywane przez nasz zespół dla Was. Garść cennych informacji na temat rozgrywki i serwera.
      2
      odpowiedzi
  • BattleMetrics

    dayz
    DayzRP
    • Address
      213.239.197.249:2302
    • Players
      1/60
    Last Updated:
  • Donate

    Wspomóż naszą społeczność

  • Ostatnie posty

    • Opisanie niżej zmiany wprowadzone będą o godzinie 20:00 dnia dzisiejszego (27.11.2020)   W związku z ostatnim zmniejszeniem się ilości aktywnych graczy zaczęliśmy gruntowanie analizować sytuację na serwerze, na podstawie czego wprowadzamy dzisiaj kilka całkiem inwazyjnych zmian w rozgrywce. Wprowadzona przez nas wcześniej zasada o FCK w przypadku śmierci postaci spowodowanej przez innego gracza w większości przypadków, mimo oczywistych pozytywnych jej aspektów, przyniosła rezultaty odwrotne od zamierzonych - pełno przypadków w których gracz stronił od interakcji z innymi w trosce o życie swojej postaci, brak potyczek pvp (co również drastycznie spowalnia rotację lootu na serwerze) i tym podobne. Z tego powodu, przynajmniej na czas nieokreślony, powyższa zasada od dnia dzisiejszego przestaje obowiązywać. Dlatego, na podstawie waszych opinii i naszych obserwacji, w formie eksperymentu i zbadania nowych perspektyw zdecydowaliśmy się poprowadzić serwer w kierunku tzw. Organic RP - styl rozgrywki RP pozwalający na większą swobodę, nie ograniczający rdzennych elementów rozgrywki samego DayZ. Brak sztucznie i nadmiernie ograniczających lub wymuszających rozgrywkę zasad. Najbardziej kontrowersyjną zmianą idącą w parze z ideą Organic RP jest zrezygnowanie z zakazu Kill On Sight (od razu uspokajamy, rozgrywka skupiona na strzelaniu do innych graczy jest oczywiście uznawana jako nonRP, co z kolei nadal karane jest banem - do zabicia innego gracza nadal potrzebny jest dobry, fabularnie uwarunkowany powód, sama chęć zabijania nie jest powodem do KOS). Organic RP, oprócz dostarczenia nieporównywalnie większej swobody rozgrywki, wymaga też od społeczności pewnej dojrzałości i umiejętności zabawy fair play. Wasz wkład w rozwój naszego serwera utwierdził nas w przekonaniu, że świetnie sobie poradzimy z tymi wymogami. Motto którym powinniśmy się kierować podczas rozgrywki to GRAJ Z INNYMI, A NIE PRZECIWKO INNYM. Mniejsza ilość ograniczeń i nakazów nie może umniejszać poziomu RP. Na czas nieokreślony, w celu "przetestowania w boju" rozgrywki Organic RP, obowiązują następujące zmiany w regulaminie: - 3.12 Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania poszanowania życia swojej postaci. - 3.20 Dozwolony jest uzasadniony fabularnie KOS. - 3.20a Zabronione jest oczekiwanie pod obcą bazą celem prowadzenia KOS. Wyjątek stanowi ciągłość akcji w której postać celowo ucieka do bazy. - 3.20b Nieustanne lub nieuzasadnione fabularnie prowadzenie KOS będzie traktowane jako nonRP. - 3.21 Zabronione jest używanie pojazdów do rozjeżdżania (unieszkodliwiania) grup zombie oraz zwierząt jak i oczyszczania z nich lokacji w ten sposób. Nie dotyczy pojedynczych zombie na drodze oraz mniejszych zwierząt. - 3.22 W przypadku mechanicznej śmierci postaci (otrzymaniu ciężkich obrażeń), kiedy punkty życia postaci spadną do 0, gracz odgrywający poszkodowaną postać ma prawo kontynuować historię postaci lub samodzielnie zdecydować o jej CK. Gracz odgrywający poszkodowaną postać: -- nie ma obowiązku odgrywania amnezji dotyczącej akcji w której jego postać otrzymała ciężkie obrażenia, -- nie może ponownie dołączyć do akcji w której jego postać otrzymała ciężkie obrażenia, -- nie może wrócić do ciała własnej postaci. - 3.30 Zabronione jest rozpoznawanie postaci po głosie, jeśli osoba jest zamaskowana (zasłonięta cała twarz) lub/i stara się modyfikować swój głos. - 3.30a Dozwolone jest rozpoznawanie po głosie postaci, z którymi własna postać zamieszkuje lub jest członkiem jednej i tej samej frakcji. - 3.30b Dozwolone jest rozpoznawanie po głosie postaci, która nie jest zamaskowana, nie stara się ukryć swojej tożsamości. - 4.7 Do wykonania FCK wymagany jest mocny powód IC. FCK może wykonać: -- lider frakcji do której należy postać -- inny gracz za bezpośrednią zgodą właściciela postaci na której FCK ma być odegrane -- inny gracz za bezpośrednią zgodą administracji, -- administracja w formach kary za nieposzanowanie życia postaci. - 4.7a Wnioski o FCK należy składać poprzez ticket na discordzie DayZRP.pl.   Zamierzamy bacznie monitorować rozgrywkę z wyżej przedstawionymi zasadami oraz wasz odzew, a następnie podjąć decyzję końcową o przyjęciu, lub odrzuceniu idei Organic RP. Zmiany techniczne: + Dodano RoleplayMod (Meble, nowe elementy ubioru i przedmioty stworzone stricte z myślą o rozgrywce RP) + Dodano OP_BaseItems (Obiekty ozdobne i meble urozmaicające budowanie baz) * Nowe przedmioty w tablicach lootu (również te z powyższych modów, jak i z tych które są już na serwerze) - Usunięto moda SneakyStashesAndStuff - Usunięto moda PerishableFoods (konflikt z obecną już mechaniką w samej grze) A przy okazji, zapraszamy do obejrzenia naszego trailera (1) DayzRP.pl Trailer - YouTube
    • Cześć! Mamy przyjemność ogłosić zakończenie prac nad przygotowywaniem serwera do startu. Rozgrywkę rozpoczynamy jutro (30.10) o godzinie 18:00 W nowej odsłonie serwera zobaczycie: Trudniejszą rozgrywkę - mało jedzenia i napojów, nacisk na wytwarzanie żywności oraz polowanie Rozwinięty crafting - unikalne przedmioty (takie jak lepsze bronie, amunicja) są niezwykle trudne do znalezienia. Możemy je jednak wytworzyć zbierając potrzebne materiały i plany budowy. Zbieranie surowców - w Czarnorusi znajdziemy złoża metali i innych surowców, które będziemy mogli przetopić i wykorzystać m.in. w tworzeniu przedmiotów  Dynamiczny poziom trudności zombie - noce stanowią ogromną przeszkodę w podróży. Znajdź bezpieczne, ciepłe miejsce na schronienie! Psucie się żywności - zakonserwuj ją, lub podłącz lodówkę do prądu DayZ Expansion - oferuje wiele nowych mechanik (w tym pojazdy powietrzne oraz nawodne, modyfikacje map, i inne) Nasz autorski mod by @killerek - o jego funkcjach możecie poczytać tutaj: Klik! I wiele innych... Nowe mechaniki i poprawki będą wprowadzane już po starcie serwera.   Dodatkowo, by dobrze rozpocząć sezon, kolejny tydzień (30/10 - 07/11) będzie okresem bez whitelist Do zobaczenia w grze!
    • Kalmar Cześć wszystkim!   Zdecydowaliśmy się rzucić nieco więcej światła na to co obecnie dzieje się "za kulisami" naszego projektu. Po niedawnym okresie urlopowym wróciliśmy do aktywnej pracy nad projektem. Niestety, nie obyło się bez kolejnych poślizgów czasowych spowodowanych głównie problemami z kompatybilnością nowo wprowadzonych (zarówno przez mody, jak i przez samą grę) mechanik rozgrywki. Tak jak niektórzy z was wiedzą z informacji którymi jakiś czas temu dzieliliśmy się na naszym Discordzie, mieliśmy w planach zaimplementowanie moda DayZ Underground - moda, którego wielu z was wyczekiwało. Niestety, przez wspomniane wyżej problemy z kompatybilnością zdecydowaliśmy się odsunąć tę kwestię na dalszy plan i skupić nasz czas na bardziej elementarnych aspektach rozgrywki . DayZ Underground nie będzie zatem częścią naszego serwera w chwili jego ponownego uruchomienia. Porozmawiajmy zatem o tym, co na serwerze się pojawi i co tak na prawdę się zmieni. A zmieni się dużo! Oto część zmian, które czekają na nas w kolejnym rozdziale DayzRP.pl: Zwiększona trudność rozgrywki Wyciągneliśmy wnioski z zarówno waszych uwag dot. rozgrywki, jak i własnego doświadczenia podczas grania na serwerze i zdecydowaliśmy się uczynić Czarnoruś jeszcze bardziej niebezpiecznym i nieprzyjaznym ocalałym miejscem. Zastosowaliśmy szereg zmian, od zmian w loocie (tutaj szczególne podziękowania dla @BarciuPL), przez ciemniejsze noce, bardziej niebezpieczne zombie, psującą się żywność, a kończąc na uczynieniem fauny Czarnorusi realnym zagrożeniem, dostrojeniem ilości pozyskiwanej żywności ze zwierząt, poziomu nawodnienia organizmu po spożyciu pokarmu itd...   DayZ Expansion DayZ Expansion wprowadzi szereg zmian w rozgrywce. Będą to m.in. nowy system budowania, nowe obiekty na mapie (w tym wiele zedytowanych lokacji), nowe bronie (w tym kusza, RPG...), nowe pojazdy naziemne, nawodne oraz latające.   Crafting W celu zredukowania tzw. loot-running'u (farming na militarkach itp.) wprowadzamy całkiem innowacyjny system pozyskiwania lepszego sprzętu oraz amunicji opartym na craftingu. W większości przypadków do wytworzenia przedmiotu będzie nam potrzebny schemat który możemy znaleźć, lub przehandlować z innym ocalałym. W przypadkach tych najbardziej rzadkich przedmiotów, schemat potrzebny do ich wytworzenia będzie jednorazowy. Natomiast jeśli o amunicję chodzi - wyczynem będzie skompletowanie stołu potrzebnego do jej wytwarzania. Jeśli jednak komuś się to uda, to będzie mógł wytworzyć amunicję ze znalezionych (lub wytworzonych) przedmiotów składowych. Większość przedmiotów dostępnych do wytworzenia będzie nadal możliwa do znalezienia w świecie gry, jednak ilość takich przedmiotów będzie znacznie zmniejszona. Nie zabraknie również przedmiotów, które uzyskać możemy tylko i wyłącznie przez crafting.   Pozyskiwanie materiałów Ta mechanika jest ściśle związana z tymi przedstawionymi w powyższym punkcie nt. craftingu. W losowych miejscach na mapie ulokowaliśmy złoża różnych materiałów (różnego rodzaju metale, węgiel), które będą niezbędne do wytworzenia części przedmiotów. Pozyskane rudy metali będziemy mogli przetopić w sztabki, które wykorzystamy w procesie craftingu.  Naszym zamiarem jest przeniesienie tzw. end-game'u z rejonu militarek, do poszukiwania, handlowania i interakcji bardziej typowych dla charakteru serwera RP. Osadzenie się w okolicy kompleksu militarnego nie dostarczy już nam dożywotniego zapasu wysokokalibrowych gnatów.   Odświeżone skażone strefy Powołując się na uwagi które zauważyliśmy na naszym Discordzie, zmieniliśmy nieco układ skażonych stref. Nie mogę zdradzić zbyt wiele, bo w końcu jest to rzecz którą należy odkryć IC, więc powiem tylko tyle, że miejscami doświadczycie nieco więcej swobody     To oczywiście nie wszystko, jednak resztą zmian podzielimy się już w devlogu który pojawi się wraz ze startem serwera.  A skoro jesteśmy już przy temacie startu serwera, to niestety nie ujrzycie tu żadnej informacji o jego terminie. Doświadczenie nauczyło nas, że w tej "branży" istnieje wiele zmiennych które z łatwością mogą przesunąć każdą datę i nie zawsze możemy cokolwiek na to poradzić, szczególnie że również z naszym czasem też również bywa i nie mamy unormalizowanych godzin pracy przy projekcie. Jesteśmy jednak już na ostatniej prostej. Najtrudniejsza robota jest już za nami, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami, to niebawem będziemy mogli wrócić do rozgrywki. Mam nadzieję że podzielacie naszą wizję której zarys z pewnością zobaczyliście czytając powyższą listę zmian oraz tak jak my czekacie zniecierpliwieni na przetestowanie ich w praktyce.  Za chwilę przeczytacie również o imponujących postępach pracy @killerek, której owoce również zobaczymy na naszym serwerze. Jednak zanim przejdziecie dalej... Mamy dla was propozycję wprowadzenia... całkiem kontrowersyjnego pomysłu. Pomysł dotyczy nowej zasady, które wymuszałaby CK na naszej postaci po jej śmierci. Przygotowaliśmy dwa warianty tej zasady: Pierwszy: Nasza postać otrzymuje CK jeśli zginie w jakikolwiek sposób (zabita przez gracza, wygłodzenie, chorobę itd.). Drugi: Postać otrzymuje CK tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie zabita przez innego gracza. Pierwszy wariant jest opcją całkiem hardcore'ową, szczególnie biorąc pod uwagę zmiany w trudności które wprowadzamy do rozgrywki. Natomiast drugi wariant jest, w mojej opinii, idealnym wypośrodkowaniem tego systemu na tle nieprzyjaznego środowiska i niegrzecznych mieszkańców Czarnorusi. Oczywiście, nieregulaminowe zabicie, lub zabicie spowodowane błędem gry byłoby odstępstwem od tej zasady. Powodem przez który w ogóle rozważamy tę zmianę są nasze obserwacje, z których wynika że część graczy nie do końca przywiązuje się do życia swoich postaci. Strzelaniny były rozpoczynane lekką ręką, rajdy często były nieprzemyślane i robione "na pałę", bo przecież jeśli nasza postać zginęła, to jedynym tego minusem było to, że musieliśmy się przebiec z wybrzeża do bazy. Mi osobiście brakuje dreszczyku emocji, strachu o to co moja postać osiągnęła, konieczności przemyślenia każdego ataku na innego gracza... Dlatego właśnie opowiadam się za drugim wariantem tej zasady. Chcemy jednak poznać wasze zdanie na ten temat i na podstawie tego będziemy decydować czy należy wprowadzić ten pomysł w życie, czy wyrzucić go do kosza. Udostępniam link do ankiety w której możecie oddać swój głos, a na wyniku której będziemy się opierać w podejmowaniu decyzji: KLIK Killerek Muzyka Zacznę od tego co cieszyło ostatnio waszym największym zainteresowaniem, czyli propozycje piosenek w grze. Na ten moment dodaliśmy ponad 50 nowych kaset z piosenkami z propozycji! Dzięki @Kira za pomoc przy tworzeniu plików konfiguracyjnych. Za obróbkę dźwiękową podziękowania należą się do @Kalmar . https://streamable.com/q7kkjk   Loading Screen'y Kolejną sprawą w której mogliście dołożyć swoją cegiełke to były loading screeny. Niestety nie wszystkie ciekawe propozycję spełniały wymagania techniczne (za małe rozmiary zazwyczaj). Z nadesłanych prac wybraliśmy na ten moment 12 obrazów które się przewijają podczas uruchamiania gry. https://streamable.com/ei76ck   Dokumenty Chciałem trochę dodać urozmaicenia, jeżeli chodzi o interakcje z różnymi grupami porządkowymi. Dodane zostaną dokumenty i urządzenie do sprawdzania ich czy są prawdziwe. Co to oznacza dokładnie? Więcej informacji wkrótce.   Ratownictwo Od teraz odgrywanie medyka/sanitariusza będzie miało większy sens. Gdyż, aby sprawdzić stan zdrowia, choroby nie będzie wystarczyło posiadać tester krwi. To jedynie będzie można zrobić specjalistycznym sprzętem i pełne zbadanie będzie wymagało trochę więcej czasu. Dobry wywiad z pacjentem przyśpieszy diagnozę.   Work in progress Część spraw jeszcze jest w przygotowaniu. Ale z dnia na dzień zostaje już mniej rzeczy do przygotowania. Chyba, że przyjdą mi kolejne ciekawe pomysły, ale to już myślę że na kolejne update'y. Interface od urządzenia medycznego (jeszcze w przygotowaniu):   Tyle ode mnie