Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Ostatni tydzień
  3. Opisanie niżej zmiany wprowadzone będą o godzinie 20:00 dnia dzisiejszego (27.11.2020) W związku z ostatnim zmniejszeniem się ilości aktywnych graczy zaczęliśmy gruntowanie analizować sytuację na serwerze, na podstawie czego wprowadzamy dzisiaj kilka całkiem inwazyjnych zmian w rozgrywce. Wprowadzona przez nas wcześniej zasada o FCK w przypadku śmierci postaci spowodowanej przez innego gracza w większości przypadków, mimo oczywistych pozytywnych jej aspektów, przyniosła rezultaty odwrotne od zamierzonych - pełno przypadków w których gracz stronił od interakcji z innymi w trosce o życie swojej postaci, brak potyczek pvp (co również drastycznie spowalnia rotację lootu na serwerze) i tym podobne. Z tego powodu, przynajmniej na czas nieokreślony, powyższa zasada od dnia dzisiejszego przestaje obowiązywać. Dlatego, na podstawie waszych opinii i naszych obserwacji, w formie eksperymentu i zbadania nowych perspektyw zdecydowaliśmy się poprowadzić serwer w kierunku tzw. Organic RP - styl rozgrywki RP pozwalający na większą swobodę, nie ograniczający rdzennych elementów rozgrywki samego DayZ. Brak sztucznie i nadmiernie ograniczających lub wymuszających rozgrywkę zasad. Najbardziej kontrowersyjną zmianą idącą w parze z ideą Organic RP jest zrezygnowanie z zakazu Kill On Sight (od razu uspokajamy, rozgrywka skupiona na strzelaniu do innych graczy jest oczywiście uznawana jako nonRP, co z kolei nadal karane jest banem - do zabicia innego gracza nadal potrzebny jest dobry, fabularnie uwarunkowany powód, sama chęć zabijania nie jest powodem do KOS). Organic RP, oprócz dostarczenia nieporównywalnie większej swobody rozgrywki, wymaga też od społeczności pewnej dojrzałości i umiejętności zabawy fair play. Wasz wkład w rozwój naszego serwera utwierdził nas w przekonaniu, że świetnie sobie poradzimy z tymi wymogami. Motto którym powinniśmy się kierować podczas rozgrywki to GRAJ Z INNYMI, A NIE PRZECIWKO INNYM. Mniejsza ilość ograniczeń i nakazów nie może umniejszać poziomu RP. Na czas nieokreślony, w celu "przetestowania w boju" rozgrywki Organic RP, obowiązują następujące zmiany w regulaminie: - 3.12 Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania poszanowania życia swojej postaci. - 3.20 Dozwolony jest uzasadniony fabularnie KOS. - 3.20a Zabronione jest oczekiwanie pod obcą bazą celem prowadzenia KOS. Wyjątek stanowi ciągłość akcji w której postać celowo ucieka do bazy. - 3.20b Nieustanne lub nieuzasadnione fabularnie prowadzenie KOS będzie traktowane jako nonRP. - 3.21 Zabronione jest używanie pojazdów do rozjeżdżania (unieszkodliwiania) grup zombie oraz zwierząt jak i oczyszczania z nich lokacji w ten sposób. Nie dotyczy pojedynczych zombie na drodze oraz mniejszych zwierząt. - 3.22 W przypadku mechanicznej śmierci postaci (otrzymaniu ciężkich obrażeń), kiedy punkty życia postaci spadną do 0, gracz odgrywający poszkodowaną postać ma prawo kontynuować historię postaci lub samodzielnie zdecydować o jej CK. Gracz odgrywający poszkodowaną postać: -- nie ma obowiązku odgrywania amnezji dotyczącej akcji w której jego postać otrzymała ciężkie obrażenia, -- nie może ponownie dołączyć do akcji w której jego postać otrzymała ciężkie obrażenia, -- nie może wrócić do ciała własnej postaci. - 3.30 Zabronione jest rozpoznawanie postaci po głosie, jeśli osoba jest zamaskowana (zasłonięta cała twarz) lub/i stara się modyfikować swój głos. - 3.30a Dozwolone jest rozpoznawanie po głosie postaci, z którymi własna postać zamieszkuje lub jest członkiem jednej i tej samej frakcji. - 3.30b Dozwolone jest rozpoznawanie po głosie postaci, która nie jest zamaskowana, nie stara się ukryć swojej tożsamości. - 4.7 Do wykonania FCK wymagany jest mocny powód IC. FCK może wykonać: -- lider frakcji do której należy postać -- inny gracz za bezpośrednią zgodą właściciela postaci na której FCK ma być odegrane -- inny gracz za bezpośrednią zgodą administracji, -- administracja w formach kary za nieposzanowanie życia postaci. - 4.7a Wnioski o FCK należy składać poprzez ticket na discordzie DayZRP.pl. Zamierzamy bacznie monitorować rozgrywkę z wyżej przedstawionymi zasadami oraz wasz odzew, a następnie podjąć decyzję końcową o przyjęciu, lub odrzuceniu idei Organic RP. Zmiany techniczne: + Dodano RoleplayMod (Meble, nowe elementy ubioru i przedmioty stworzone stricte z myślą o rozgrywce RP) + Dodano OP_BaseItems (Obiekty ozdobne i meble urozmaicające budowanie baz) * Nowe przedmioty w tablicach lootu (również te z powyższych modów, jak i z tych które są już na serwerze) - Usunięto moda SneakyStashesAndStuff - Usunięto moda PerishableFoods (konflikt z obecną już mechaniką w samej grze) A przy okazji, zapraszamy do obejrzenia naszego trailera (1) DayzRP.pl Trailer - YouTube
  4. Wcześniejsza
  5. to że jest bardzo miły

  6. Kalmar

    Start serwera

    Cześć! Mamy przyjemność ogłosić zakończenie prac nad przygotowywaniem serwera do startu. Rozgrywkę rozpoczynamy jutro (30.10) o godzinie 18:00 W nowej odsłonie serwera zobaczycie: Trudniejszą rozgrywkę - mało jedzenia i napojów, nacisk na wytwarzanie żywności oraz polowanie Rozwinięty crafting - unikalne przedmioty (takie jak lepsze bronie, amunicja) są niezwykle trudne do znalezienia. Możemy je jednak wytworzyć zbierając potrzebne materiały i plany budowy. Zbieranie surowców - w Czarnorusi znajdziemy złoża metali i innych surowców, które będziemy mogli przetopić i wykorzystać m.in. w tworzeniu przedmiotów Dynamiczny poziom trudności zombie - noce stanowią ogromną przeszkodę w podróży. Znajdź bezpieczne, ciepłe miejsce na schronienie! Psucie się żywności - zakonserwuj ją, lub podłącz lodówkę do prądu DayZ Expansion - oferuje wiele nowych mechanik (w tym pojazdy powietrzne oraz nawodne, modyfikacje map, i inne) Nasz autorski mod by @killerek - o jego funkcjach możecie poczytać tutaj: Klik! I wiele innych... Nowe mechaniki i poprawki będą wprowadzane już po starcie serwera. Dodatkowo, by dobrze rozpocząć sezon, kolejny tydzień (30/10 - 07/11) będzie okresem bez whitelist Do zobaczenia w grze!
  7. Uwolnić Mrożone Truskawki !!!

  8. Nie bądź odludkiem, znajdź przyjaciół... Zombiak też ma kumpli!

  9. Kalmar Cześć wszystkim! Zdecydowaliśmy się rzucić nieco więcej światła na to co obecnie dzieje się "za kulisami" naszego projektu. Po niedawnym okresie urlopowym wróciliśmy do aktywnej pracy nad projektem. Niestety, nie obyło się bez kolejnych poślizgów czasowych spowodowanych głównie problemami z kompatybilnością nowo wprowadzonych (zarówno przez mody, jak i przez samą grę) mechanik rozgrywki. Tak jak niektórzy z was wiedzą z informacji którymi jakiś czas temu dzieliliśmy się na naszym Discordzie, mieliśmy w planach zaimplementowanie moda DayZ Underground - moda, którego wielu z was wyczekiwało. Niestety, przez wspomniane wyżej problemy z kompatybilnością zdecydowaliśmy się odsunąć tę kwestię na dalszy plan i skupić nasz czas na bardziej elementarnych aspektach rozgrywki . DayZ Underground nie będzie zatem częścią naszego serwera w chwili jego ponownego uruchomienia. Porozmawiajmy zatem o tym, co na serwerze się pojawi i co tak na prawdę się zmieni. A zmieni się dużo! Oto część zmian, które czekają na nas w kolejnym rozdziale DayzRP.pl: Zwiększona trudność rozgrywki Wyciągneliśmy wnioski z zarówno waszych uwag dot. rozgrywki, jak i własnego doświadczenia podczas grania na serwerze i zdecydowaliśmy się uczynić Czarnoruś jeszcze bardziej niebezpiecznym i nieprzyjaznym ocalałym miejscem. Zastosowaliśmy szereg zmian, od zmian w loocie (tutaj szczególne podziękowania dla @BarciuPL), przez ciemniejsze noce, bardziej niebezpieczne zombie, psującą się żywność, a kończąc na uczynieniem fauny Czarnorusi realnym zagrożeniem, dostrojeniem ilości pozyskiwanej żywności ze zwierząt, poziomu nawodnienia organizmu po spożyciu pokarmu itd... DayZ Expansion DayZ Expansion wprowadzi szereg zmian w rozgrywce. Będą to m.in. nowy system budowania, nowe obiekty na mapie (w tym wiele zedytowanych lokacji), nowe bronie (w tym kusza, RPG...), nowe pojazdy naziemne, nawodne oraz latające. Crafting W celu zredukowania tzw. loot-running'u (farming na militarkach itp.) wprowadzamy całkiem innowacyjny system pozyskiwania lepszego sprzętu oraz amunicji opartym na craftingu. W większości przypadków do wytworzenia przedmiotu będzie nam potrzebny schemat który możemy znaleźć, lub przehandlować z innym ocalałym. W przypadkach tych najbardziej rzadkich przedmiotów, schemat potrzebny do ich wytworzenia będzie jednorazowy. Natomiast jeśli o amunicję chodzi - wyczynem będzie skompletowanie stołu potrzebnego do jej wytwarzania. Jeśli jednak komuś się to uda, to będzie mógł wytworzyć amunicję ze znalezionych (lub wytworzonych) przedmiotów składowych. Większość przedmiotów dostępnych do wytworzenia będzie nadal możliwa do znalezienia w świecie gry, jednak ilość takich przedmiotów będzie znacznie zmniejszona. Nie zabraknie również przedmiotów, które uzyskać możemy tylko i wyłącznie przez crafting. Pozyskiwanie materiałów Ta mechanika jest ściśle związana z tymi przedstawionymi w powyższym punkcie nt. craftingu. W losowych miejscach na mapie ulokowaliśmy złoża różnych materiałów (różnego rodzaju metale, węgiel), które będą niezbędne do wytworzenia części przedmiotów. Pozyskane rudy metali będziemy mogli przetopić w sztabki, które wykorzystamy w procesie craftingu. Naszym zamiarem jest przeniesienie tzw. end-game'u z rejonu militarek, do poszukiwania, handlowania i interakcji bardziej typowych dla charakteru serwera RP. Osadzenie się w okolicy kompleksu militarnego nie dostarczy już nam dożywotniego zapasu wysokokalibrowych gnatów. Odświeżone skażone strefy Powołując się na uwagi które zauważyliśmy na naszym Discordzie, zmieniliśmy nieco układ skażonych stref. Nie mogę zdradzić zbyt wiele, bo w końcu jest to rzecz którą należy odkryć IC, więc powiem tylko tyle, że miejscami doświadczycie nieco więcej swobody To oczywiście nie wszystko, jednak resztą zmian podzielimy się już w devlogu który pojawi się wraz ze startem serwera. A skoro jesteśmy już przy temacie startu serwera, to niestety nie ujrzycie tu żadnej informacji o jego terminie. Doświadczenie nauczyło nas, że w tej "branży" istnieje wiele zmiennych które z łatwością mogą przesunąć każdą datę i nie zawsze możemy cokolwiek na to poradzić, szczególnie że również z naszym czasem też również bywa i nie mamy unormalizowanych godzin pracy przy projekcie. Jesteśmy jednak już na ostatniej prostej. Najtrudniejsza robota jest już za nami, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami, to niebawem będziemy mogli wrócić do rozgrywki. Mam nadzieję że podzielacie naszą wizję której zarys z pewnością zobaczyliście czytając powyższą listę zmian oraz tak jak my czekacie zniecierpliwieni na przetestowanie ich w praktyce. Za chwilę przeczytacie również o imponujących postępach pracy @killerek, której owoce również zobaczymy na naszym serwerze. Jednak zanim przejdziecie dalej... Mamy dla was propozycję wprowadzenia... całkiem kontrowersyjnego pomysłu. Pomysł dotyczy nowej zasady, które wymuszałaby CK na naszej postaci po jej śmierci. Przygotowaliśmy dwa warianty tej zasady: Pierwszy: Nasza postać otrzymuje CK jeśli zginie w jakikolwiek sposób (zabita przez gracza, wygłodzenie, chorobę itd.). Drugi: Postać otrzymuje CK tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie zabita przez innego gracza. Pierwszy wariant jest opcją całkiem hardcore'ową, szczególnie biorąc pod uwagę zmiany w trudności które wprowadzamy do rozgrywki. Natomiast drugi wariant jest, w mojej opinii, idealnym wypośrodkowaniem tego systemu na tle nieprzyjaznego środowiska i niegrzecznych mieszkańców Czarnorusi. Oczywiście, nieregulaminowe zabicie, lub zabicie spowodowane błędem gry byłoby odstępstwem od tej zasady. Powodem przez który w ogóle rozważamy tę zmianę są nasze obserwacje, z których wynika że część graczy nie do końca przywiązuje się do życia swoich postaci. Strzelaniny były rozpoczynane lekką ręką, rajdy często były nieprzemyślane i robione "na pałę", bo przecież jeśli nasza postać zginęła, to jedynym tego minusem było to, że musieliśmy się przebiec z wybrzeża do bazy. Mi osobiście brakuje dreszczyku emocji, strachu o to co moja postać osiągnęła, konieczności przemyślenia każdego ataku na innego gracza... Dlatego właśnie opowiadam się za drugim wariantem tej zasady. Chcemy jednak poznać wasze zdanie na ten temat i na podstawie tego będziemy decydować czy należy wprowadzić ten pomysł w życie, czy wyrzucić go do kosza. Udostępniam link do ankiety w której możecie oddać swój głos, a na wyniku której będziemy się opierać w podejmowaniu decyzji: KLIK Killerek Muzyka Zacznę od tego co cieszyło ostatnio waszym największym zainteresowaniem, czyli propozycje piosenek w grze. Na ten moment dodaliśmy ponad 50 nowych kaset z piosenkami z propozycji! Dzięki @Kira za pomoc przy tworzeniu plików konfiguracyjnych. Za obróbkę dźwiękową podziękowania należą się do @Kalmar . https://streamable.com/q7kkjk Loading Screen'y Kolejną sprawą w której mogliście dołożyć swoją cegiełke to były loading screeny. Niestety nie wszystkie ciekawe propozycję spełniały wymagania techniczne (za małe rozmiary zazwyczaj). Z nadesłanych prac wybraliśmy na ten moment 12 obrazów które się przewijają podczas uruchamiania gry. https://streamable.com/ei76ck Dokumenty Chciałem trochę dodać urozmaicenia, jeżeli chodzi o interakcje z różnymi grupami porządkowymi. Dodane zostaną dokumenty i urządzenie do sprawdzania ich czy są prawdziwe. Co to oznacza dokładnie? Więcej informacji wkrótce. Ratownictwo Od teraz odgrywanie medyka/sanitariusza będzie miało większy sens. Gdyż, aby sprawdzić stan zdrowia, choroby nie będzie wystarczyło posiadać tester krwi. To jedynie będzie można zrobić specjalistycznym sprzętem i pełne zbadanie będzie wymagało trochę więcej czasu. Dobry wywiad z pacjentem przyśpieszy diagnozę. Work in progress Część spraw jeszcze jest w przygotowaniu. Ale z dnia na dzień zostaje już mniej rzeczy do przygotowania. Chyba, że przyjdą mi kolejne ciekawe pomysły, ale to już myślę że na kolejne update'y. Interface od urządzenia medycznego (jeszcze w przygotowaniu): Tyle ode mnie
  10. jak zaczuć grać

  11. Witam wszystkich,

    Od wczoraj zostałem nowym członkiem społeczności DAYZRP. Mam nadzieje, że poznam dużo nowych wspaniałych graczy na serwerze. 

    Jeżeli są osoby które by chciały mnie dodać na Steam oto link do mojego profilu: https://steamcommunity.com/profiles/76561197990793821 Daj tylko znać że mnie zapraszasz, bo nie zawsze akceptuje nie znane mi osoby. 

    Do zobaczenia w RP!

  12. Painstalować dayz

  13. LUDZIE
  14. pomocy
  15. ADDED: - Dodane operatory narracyjne ME i DO - Czat pisany będzie oznaczony jako czat OOC FIXED: - Wyłączony czat pisany przez radio. Operatory stosuje się następująco: .me <text> .do <text>
  16. Kalmar

    Poradnik RolePlay

    Poradnik RolePlay Poradnik powstał z myślą o nowych graczach, jednak bardziej doświadczonym graczom nie zaszkodzi przypomnieć sobie podstaw. Kwestie poruszone w poradniku przedstawione są w sposób możliwie najprostszy i zrozumiały dla każdego 😊 Czym jest RolePlay? Jest to nic innego jak gra aktorska, polegająca na odtwarzaniu (odgrywaniu) roli w określonym świecie. Większość z nas ma zamiar stworzyć postać i związać się z nią na długie tygodnie czy miesiące. Nie jest zabronione jednak odgrywanie postaci „epizodycznej”. Naszą postacią kierujemy wyłącznie my – od nas zależy kim będzie ta postać, jaki będzie miała charakter i czym się będzie zajmować. RolePlay jest ogromną piaskownicą dla osób z równie wielką wyobraźnią. Rozgrywka na serwerze DayZRP jest prowadzona w fikcyjnej Czarnorusi w czasie apokalipsy zombie – cały Lore (czyli historia świata) przedstawiona jest na forum (dayzrp.pl). Pamiętajmy również że mimo naszej wyobraźni wszyscy musimy przestrzegać regulaminu (do znalezienia na forum) oraz ogólnych zasad RP. Ważną rzeczą, którą należy zaznaczyć jest to, że RP znacznie różni się od innych gier. Zdarza się, że stracimy dobytek czy coś wartościowego. Czasami nas okradną lub coś zgubimy/zniszczymy. Są to jednak uroki tego rodzaju rozgrywki i należy pamiętać, że najważniejsza jest historia – nie pieniądze czy broń. IC (In Character) oraz OOC (Out Of Character) IC – zwrot używany kiedy mówimy o rozgrywce na serwerze. Jest to wszystko co dotyczy naszej (lub innej postaci) oraz świata w którym ta postać żyje. OOC – są to zagadnienia które nie dotyczą świata IC – na przykład forum czy discord serwera (za wyjątkiem kanałów/zakładek IC takich jak komunikaty radiowe). Nasza postać nie ma pojęcia że jest postacią w grze. Należy o tym pamiętać podczas rozgrywki. Postacie w grze posiadają własną i indywidualną historię raz wspomnienia z nią związane. Są one zupełnie niezwiązane ze światem OOC. Nasza postać to nie my – należy się w nią wczuć, jednak gdy zostaniemy napadnięci przez inną postać pamiętajmy – to postać w grze napada naszą postać – nie inny gracz nas samych. Wszystkie konflikty, nieporozumienia, przyjaźnie w światach zarówno IC jak i OOC zostawmy tam i pamiętajmy żeby nie łączyć tych dwóch światów. Rozgrywka i komunikacja na serwerze Rozgrywka na serwerze opiera się głównie na czacie głosowym, którego używamy wyłącznie IC. Mikrofonu używamy niemal cały czas – więc zadbajmy o to aby był sprawny i nie przeszkadzał innym graczom. Czynnikiem który również wpływa na chęć gry z nami są słuchawki – czy jest coś bardziej irytującego od tego, gdy sami siebie słyszymy w mikrofonie drugiej osoby? Zwroty w grze – zabronione jest używanie zwrotów OOC podczas rozgrywki IC (tak, wspominałem ale warto jeszcze raz przypomnieć). Jeśli musimy przekazać jakąś wiadomość OOC innym graczom, zróbmy to tak aby wpasować to w klimat rozgrywki. Dla przykładu: muszę zrobić reloga – poczekaj chwilę, muszę odpocząć za chwilę restart – zbliża się burza/zaćmiene zaraz wracam, muszę iść siusiu – jakie piękne niebo, stańmy i pozachwycajmy się chwilę Oczywiście jest to wszystko z przymrużeniem oka, ale takie zwroty znacznie wpływają na klimat i rozgrywkę. Historia postaci Gdy stworzymy naszą postać dobrze jest mieć już wymyśloną historię tej postaci. Co z postacią działo się przed epidemią oraz w jaki sposób znalazła się tu gdzie jest teraz. Może zdarzyć się że spotkając inną postać zostaniemy o to zapytani – warto mieć o czym rozmawiać 😊 Akcje RP Wszystkie akcje, których podejmuje się nasza postać muszą być uzasadnione fabularnie. Należy rozpatrzeć możliwości i skutki takiej akcji jakby miała miejsce w rzeczywistości. Każda akcja powinna być w odpowiedni sposób zainicjowana. Nieuzasadnione strzelanie czy bicie innych postaci jest traktowane jako FailRP (o tym również niżej) i jest zabronione. Zasada poszanowania życia i zdrowia Jest to zasada pomagająca wcielić się w rolę. Nakazuje ona nam odgrywanie odczuwania strachu przed utratą życia i/lub zdrowia. Czy w rzeczywistości ktoś z nas podszedłby do uzbrojonej osoby i próbował okładać go rurą lub łopatą? Wątpię. Więc nie róbmy tego podczas rozgrywki IC i starajmy się odgrywać strach. Śmierć postaci Na potrzeby rozgrywki przyjętym jest, że gdy nasza postać zginie – odgrywamy otrzymanie ciężkich obrażeń i obudzenie się gdzieś w innym miejscu. Naturalnie nasza postać nie pamięta dlaczego się tam znalazła ani co jej się stało. Permamentna śmierć postaci opisana jest niżej (CK). MG (Metagaming) i StreamSniping Jest to nic innego jak wykorzystywanie informacji OOC w świecie IC. Gdy dowiedzieliśmy się czegoś na discordzie lub od innego gracza w formie OOC – nie możemy wykorzystać tego podczas naszej rozgrywki na serwerze. Nasza postać nie ma możliwości posiadania takiej wiedzy i przenoszenie takich informacji psuje rozgrywkę nam oraz innym graczom (oraz jest surowo karane). To samo tyczy się podglądania streamów i wykorzystywania informacji zawartych w nich. PG (PowerGaming) PG jest wymuszeniem akcji RP na innej postaci bez możliwości zareagowania przez drugą postać. Czyli - nie możemy wykorzystać mechaniki gry do „zrobienia czegoś” innej postaci bez dania możliwości drugiemu graczowi zareagowania. Na przykład: - karmienie innej postaci - golenie innej postaci - kradzież koła z samochodu (czyli podchodzimy bez słowa, bierzemy koło i uciekamy) Przykłady te nie dotyczą momentów kiedy postać jest porwana/związana lub nasze działanie nie jest niezgodne z tym jak moglibyśmy się zachować w rzeczywistości. Mając uprowadzonego możemy odegrać, że wciskamy mu jedzenie na siłę – jednak nie zakradniemy się do nikogo od tyłu żeby nakarmić go ludzkim mięsem bez jego wiedzy. FailRP Jest to ogrywanie lub prowadzenie akcji w sposób niezgodny z ogólnie przyjętymi zasadami RolePlay. LootRP Jest to prowadzenie rozgrywki o znikomej wartości RP lub jej braku, mające na celu "lootowanie" tj. zbieranie sprzętu, rzeczy, broni itp. Polega na celowym napadaniu innych graczy, celem wyłącznego pozyskania jego rzeczy, jak i prowadzeniu rozgrywki w sposób nonRP podczas wyłącznego przemieszczania się po mapie celem lootowania. CK (Character Kill) Jest to permanentne uśmiercenie postaci. Następuje na wniosek innego gracza i pozytywnym rozpatrzeniu przez administację. Każdy gracz ma prawo uśmiercić (wyłącznie) własną postać bez konsultacji z administracją. Wyjątkiem jest wykonanie CK na członku frakcji której jesteśmy liderem - wtedy nie potrzebujemy zgody administracji. Kolejna postać gracza nie może posiadać informacji które posiadała poprzednia. DM (DeathMatch) Jest to zwykłe, nieuzasadnione fabularnie zabijanie innych postaci. Surowo zabronione. KOS (Killing On Sight) Jest to forma DM polegająca na strzelaniu lub zadawania w inny sposób obrażeń innemu graczowi bez uzasadnienia fabularnego. Komendy .me i .do Są to komendy narracyjne. Służą do opisywania czynności, których nie jesteśmy w stanie przedstawić za pomocą animacji lub mechaniki gry. Mają na celu rozbudowanie RP i wprowadzenie dodatkowych elementów rozgrywki. Komend /me i .do używamy w czasie teraźniejszym w 3. osobie liczby pojedynczej. /me Komenda /me służy do opisywania czynności wykonywanych przez naszą postać – głównie tych, których nie jesteśmy w stanie odegrać animacją. Przykłady: /me sięga do kieszeni po kartkę i długopis /me przygląda się uważnie rannemu /me trzęsą mu się ręce /do Komenda .do służy do opisywania otoczenia oraz stanu postaci. Często używamy jej w połączeniu z komendą /me lub jako jej dopełnienie. Korzystając z komendy .do należy pamiętać, że kłamanie jest surowo zabronione. Przykłady: /do wokół ogniska czuć gryzący w oczy zapach dymu /do na jego twarzy widać wiele blizn pozostałych po niedokładnym goleniu Wykorzystywanie komendy .me i .do – przykłady: /me wyciąga z kieszeni papierosa, odpala i zaciąga się kilkoma dużymi buchami /do wokół niego czuć ostry ale przyjemny zapach drogiego tytoniu /me zdejmuje swoje brudne ubrania i przepłukuje je w rzece /do widać puszczający brud powstały z błota, ziemi i potu, a ubrania odzyskują kolor Komendę .do wykorzystujemy również do zadawania pytań o stan postaci lub otoczenie. Przykłady: /do jakie rany widać u poszkodowanego? /do czy widać strach w oczach ocalałego? /do czy po widać na niebie tęczę? Pytań zadawanych za pomocą komendy .do używamy również do przeciwdziałania PG. Dajemy drugiej osobie szansę i możliwość odegrania lub odpowiedzi na naszą akcję. Przykłady: Osoba A: /me zakrada się do śpiącej osoby /do czy porusza się bezszelestnie? Osoba B: /do nie, skradający nadepnął na gałąź, która głośno trzasnęła pod jego nogami --- Osoba A: /me próbuje związać zatrzymanego /do udane? Osoba B: /do tak --- Osoba A: /me próbuje na siłę wepchnąć stare, zgniłe mięso w usta związanej ofierze /do czy udane? Osoba B: /do nie, ofiara czując zapach mięsa wymiotuje wprost na buty oprawcy --- Osoba A: /me zagląda do plecaka zatrzymanego /do co znajduje się w plecaku? Osoba B: (związana po odpowiedniej akcji RP) /do w plecaku znajduje się butelka wody, kilka owoców, maczeta oraz garść naboi. W ukrytej kieszonce schowany jest również nóż. /do czy napastnik odkrył ukrytą kieszeń? Osoba A: /do nie Poradnik by @Buli
  17. BUGFIX: -Naprawiono bug gdzie maski MAG3 nie działały w strefie. -Naprawiono bug gdzie czarne maski nie działały w strefie. -Naprawiono bug gdzie maska GasMask modyfikowala glos. Już nie powinna. ADDED: -Dodano normalne opisy do serwerowych opasek frakcyjnych.
  18. Cześć nazywam się Miłosz wiśniewski interesuje sie militarią wojskiem, lubię rysować trenować boks i mma. Interesują mnie też gry związane z zombie i ogólnie bronią. DZIĘKUJE ZA PRZECZYTANIE POZDRAWIAM.

  19. - Buty będą się niszczyć 3x wolniej - Usunięto efekt zniekształcenia głosu podczas noszenia masek lub kasków motocyklowych - Naprawiono bug który pozwalał naprawić niektóre maski przeciwgazowych za pomocą taśmy lub kleju epoksydowego. Od teraz maski można naprawiać tylko specjalnym zestawem naprawczym. - Zwiększony zostanie spawn zestawów naprawczych do masek przeciwgazowych.
  20. - Zmieniono wersję mapy na letnią
  21. - Dodano moda umożliwiającego zapisywanie notatek i pozostawianie ich w świecie gry (papier + długopis) - Dodano papier i długopis do tablicy lootu (spawn w miastach, szkołach, biurach) - Dodano nową broń do tablicy lootu (Repeater) - Dodano gumowe pociski (obezwładniające) do strzelby - Zmniejszono szansę spawnu masek gazowych i niektórych rodzajów amunicji w zakażonych
  22. - Dodano strefy radiacji na większości powierzchni mapy (mod by @killerek) - Nowy przedmiot - zestaw do naprawy maski gazowej, która zużywa się przebywając w strefie radiacji (mod by @killerek) - Dodano handlarza stacjonującego we wraku statku na południowym wybrzeżu - Dodano walutę - złote monety - Loot militarny najwyższej klasy pojawia się teraz na większym terenie (nadal północ) - Przystosowano spawn lootu do podziału stref radiacji - Dodano "zombie-bossów" - raz na restart na mapie pojawiają się maksymalnie 3 jednostki z niewielką szansą posiadania wartościowych przedmiotów - Zredukowano ilość pojazdów na mapie - Ada, Sarka i Sedan od teraz będą się pojawiały w 16 nowych wariantach wizualnych - Zredukowano ilość niektórych przedmiotów spawnujących się na mapie - Dodano około 37 przedmiotów dekoracyjnych, jak i funkcjonalnych (schowki, meble, bramy) - Dodano kilka modyfikacji mapy (by @Mr.Tomash87) - Zredukowano do minimum spawn militarnego loot'u na południowej krawędzi mapy - Przywrócono moda uniemożliwiającego niszczenie elementów bazy z zewnątrz (tym samym zakaz niszczenia bazy nienależącej do nas przestaje obowiązywać) - Dodano pojazd typu MRAP (pojazd eventowy) - Sprawdzanie przedmiotu w ekwipunku przyciskiem MMB (scroll) podświetli nam dodatki które możemy przyłączyć do sprawdzanego przedmiotu. - Kilka innych, mniej ważnych poprawek balansujących rozgrywkę Zmiana w regulaminie serwera: Powyższy punkt zmieniony został na: Korzystając z waszej uwagi, pragnę również zakomunikować, że od godziny 16:00 dnia dzisiejszego do północy w najbliższą niedzielę (02.02.2020) na naszym serwerze trwa Weekend bez Whitelist. Oznacza to, że każdy gracz chcący "spróbować" rozgrywki na naszym serwerze, będzie miał ku temu okazję bez wymogu przechodzenia rekrutacji aż do zakończenia weekendu.
  23. - Zmieniono mapę na wersję zimową - Nieznacznie zmniejszono spawn benzyny i niektórych pojazdów
  1. Pokaż więcej elementów aktywności