Kalmar

Status Projektu 24/07/2020

Rekomendowane odpowiedzi

Kalmar

Cześć wszystkim!
 

Zdecydowaliśmy się rzucić nieco więcej światła na to co obecnie dzieje się "za kulisami" naszego projektu.
Po niedawnym okresie urlopowym wróciliśmy do aktywnej pracy nad projektem. Niestety, nie obyło się bez kolejnych poślizgów czasowych spowodowanych głównie problemami z kompatybilnością nowo wprowadzonych (zarówno przez mody, jak i przez samą grę) mechanik rozgrywki.

Tak jak niektórzy z was wiedzą z informacji którymi jakiś czas temu dzieliliśmy się na naszym Discordzie, mieliśmy w planach zaimplementowanie moda DayZ Underground - moda, którego wielu z was wyczekiwało. Niestety, przez wspomniane wyżej problemy z kompatybilnością zdecydowaliśmy się odsunąć tę kwestię na dalszy plan i skupić nasz czas na bardziej elementarnych aspektach rozgrywki . DayZ Underground nie będzie zatem częścią naszego serwera w chwili jego ponownego uruchomienia.

Porozmawiajmy zatem o tym, co na serwerze się pojawi i co tak na prawdę się zmieni. A zmieni się dużo!
Oto część zmian, które czekają na nas w kolejnym rozdziale DayzRP.pl:

  • Zwiększona trudność rozgrywki
    Wyciągneliśmy wnioski z zarówno waszych uwag dot. rozgrywki, jak i własnego doświadczenia podczas grania na serwerze i zdecydowaliśmy się uczynić Czarnoruś jeszcze bardziej niebezpiecznym i nieprzyjaznym ocalałym miejscem. Zastosowaliśmy szereg zmian, od zmian w loocie (tutaj szczególne podziękowania dla @BarciuPL), przez ciemniejsze noce, bardziej niebezpieczne zombie, psującą się żywność, a kończąc na uczynieniem fauny Czarnorusi realnym zagrożeniem, dostrojeniem ilości pozyskiwanej żywności ze zwierząt, poziomu nawodnienia organizmu po spożyciu pokarmu itd...
     
  • DayZ Expansion
    DayZ Expansion wprowadzi szereg zmian w rozgrywce. Będą to m.in. nowy system budowania, nowe obiekty na mapie (w tym wiele zedytowanych lokacji), nowe bronie (w tym kusza, RPG...), nowe pojazdy naziemne, nawodne oraz latające.
     
  • Crafting
    W celu zredukowania tzw. loot-running'u (farming na militarkach itp.) wprowadzamy całkiem innowacyjny system pozyskiwania lepszego sprzętu oraz amunicji opartym na craftingu. W większości przypadków do wytworzenia przedmiotu będzie nam potrzebny schemat który możemy znaleźć, lub przehandlować z innym ocalałym. W przypadkach tych najbardziej rzadkich przedmiotów, schemat potrzebny do ich wytworzenia będzie jednorazowy. Natomiast jeśli o amunicję chodzi - wyczynem będzie skompletowanie stołu potrzebnego do jej wytwarzania. Jeśli jednak komuś się to uda, to będzie mógł wytworzyć amunicję ze znalezionych (lub wytworzonych) przedmiotów składowych.
    Większość przedmiotów dostępnych do wytworzenia będzie nadal możliwa do znalezienia w świecie gry, jednak ilość takich przedmiotów będzie znacznie zmniejszona. Nie zabraknie również przedmiotów, które uzyskać możemy tylko i wyłącznie przez crafting.
     
  • Pozyskiwanie materiałów
    Ta mechanika jest ściśle związana z tymi przedstawionymi w powyższym punkcie nt. craftingu.
    W losowych miejscach na mapie ulokowaliśmy złoża różnych materiałów (różnego rodzaju metale, węgiel), które będą niezbędne do wytworzenia części przedmiotów. Pozyskane rudy metali będziemy mogli przetopić w sztabki, które wykorzystamy w procesie craftingu. 
    Naszym zamiarem jest przeniesienie tzw. end-game'u z rejonu militarek, do poszukiwania, handlowania i interakcji bardziej typowych dla charakteru serwera RP. Osadzenie się w okolicy kompleksu militarnego nie dostarczy już nam dożywotniego zapasu wysokokalibrowych gnatów.
     
  • Odświeżone skażone strefy
    Powołując się na uwagi które zauważyliśmy na naszym Discordzie, zmieniliśmy nieco układ skażonych stref.
    Nie mogę zdradzić zbyt wiele, bo w końcu jest to rzecz którą należy odkryć IC, więc powiem tylko tyle, że miejscami doświadczycie nieco więcej swobody ;)
     

 

To oczywiście nie wszystko, jednak resztą zmian podzielimy się już w devlogu który pojawi się wraz ze startem serwera. 
A skoro jesteśmy już przy temacie startu serwera, to niestety nie ujrzycie tu żadnej informacji o jego terminie.

Doświadczenie nauczyło nas, że w tej "branży" istnieje wiele zmiennych które z łatwością mogą przesunąć każdą datę i nie zawsze możemy cokolwiek na to poradzić, szczególnie że również z naszym czasem też również bywa i nie mamy unormalizowanych godzin pracy przy projekcie.

Jesteśmy jednak już na ostatniej prostej. Najtrudniejsza robota jest już za nami, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami, to niebawem będziemy mogli wrócić do rozgrywki.

Mam nadzieję że podzielacie naszą wizję której zarys z pewnością zobaczyliście czytając powyższą listę zmian oraz tak jak my czekacie zniecierpliwieni na przetestowanie ich w praktyce. 

Za chwilę przeczytacie również o imponujących postępach pracy @killerek, której owoce również zobaczymy na naszym serwerze.

Jednak zanim przejdziecie dalej...
Mamy dla was propozycję wprowadzenia... całkiem kontrowersyjnego pomysłu.
Pomysł dotyczy nowej zasady, które wymuszałaby CK na naszej postaci po jej śmierci.

Przygotowaliśmy dwa warianty tej zasady:
Pierwszy: Nasza postać otrzymuje CK jeśli zginie w jakikolwiek sposób (zabita przez gracza, wygłodzenie, chorobę itd.).
Drugi: Postać otrzymuje CK tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie zabita przez innego gracza.

Pierwszy wariant jest opcją całkiem hardcore'ową, szczególnie biorąc pod uwagę zmiany w trudności które wprowadzamy do rozgrywki.
Natomiast drugi wariant jest, w mojej opinii, idealnym wypośrodkowaniem tego systemu na tle nieprzyjaznego środowiska i niegrzecznych mieszkańców Czarnorusi.

Oczywiście, nieregulaminowe zabicie, lub zabicie spowodowane błędem gry byłoby odstępstwem od tej zasady.

Powodem przez który w ogóle rozważamy tę zmianę są nasze obserwacje, z których wynika że część graczy nie do końca przywiązuje się do życia swoich postaci. Strzelaniny były rozpoczynane lekką ręką, rajdy często były nieprzemyślane i robione "na pałę", bo przecież jeśli nasza postać zginęła, to jedynym tego minusem było to, że musieliśmy się przebiec z wybrzeża do bazy. Mi osobiście brakuje dreszczyku emocji, strachu o to co moja postać osiągnęła, konieczności przemyślenia każdego ataku na innego gracza... Dlatego właśnie opowiadam się za drugim wariantem tej zasady. Chcemy jednak poznać wasze zdanie na ten temat i na podstawie tego będziemy decydować czy należy wprowadzić ten pomysł w życie, czy wyrzucić go do kosza.

Udostępniam link do ankiety w której możecie oddać swój głos, a na wyniku której będziemy się opierać w podejmowaniu decyzji: KLIK



Killerek

  1. Muzyka
    Zacznę od tego co cieszyło ostatnio waszym największym zainteresowaniem, czyli propozycje piosenek w grze. Na ten moment dodaliśmy ponad 50 nowych kaset z piosenkami z propozycji! Dzięki @Kira za pomoc przy tworzeniu plików konfiguracyjnych. Za obróbkę dźwiękową podziękowania należą się do @Kalmar .

    https://streamable.com/q7kkjk
     
  2. Loading Screen'y
    Kolejną sprawą w której mogliście dołożyć swoją cegiełke to były loading screeny. Niestety nie wszystkie ciekawe propozycję spełniały wymagania techniczne (za małe rozmiary zazwyczaj). Z nadesłanych prac wybraliśmy na ten moment 12 obrazów które się przewijają podczas uruchamiania gry.

    https://streamable.com/ei76ck
     
  3. Dokumenty
    Chciałem trochę dodać urozmaicenia, jeżeli chodzi o interakcje z różnymi grupami porządkowymi. Dodane zostaną dokumenty i urządzenie do sprawdzania ich czy są prawdziwe. Co to oznacza dokładnie? Więcej informacji wkrótce.
    Js2qc0r.png
    2A2D9SP.png
    nhRd1BA.png

     
  4. Ratownictwo
    Od teraz odgrywanie medyka/sanitariusza będzie miało większy sens. Gdyż, aby sprawdzić stan zdrowia, choroby nie będzie wystarczyło posiadać tester krwi. To jedynie będzie można zrobić specjalistycznym sprzętem i pełne zbadanie będzie wymagało trochę więcej czasu. Dobry wywiad z pacjentem przyśpieszy diagnozę.

    fuvHrfL.png
    NFNmchO.png
    EFLOoaI.png
    zApFV7D.png

     
  5. Work in progress
    Część spraw jeszcze jest w przygotowaniu. Ale z dnia na dzień zostaje już mniej rzeczy do przygotowania. Chyba, że przyjdą mi kolejne ciekawe pomysły, ale to już myślę że na kolejne update'y.

    Interface od urządzenia medycznego (jeszcze w przygotowaniu):
    YIRe019.png

     

Tyle ode mnie :)

 

 

  • Like 4
  • Thanks 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.